Reklama zewnętrzna czyli ogólnie mówiąc: billboardy, siatki naścienne i banery,
skutecznie oddziałują swoim przekazem na kierowcę lub pieszegojeśli są dobrze zlokalizowane, to znaczy znajdują się w obszarze pola widzenia tj. na wprost osi jezdni lub blisko pobocza, i umieszczone do maksymalnej wysokości 2 piętra.
Lokalizacja nośnika reklamowego musi umożliwiać właściwą percepcję obrazu przez minimum 1,5 sekundy, czyli nie może być niczym przesłonięta, znajdować się blisko ruchliwego ciągu komunikacyjnego, a długość najazdu musi być tym większa, im jest większa prędkość pojazdów.
Przy zachowaniu tych dwóch podstawowych zasad umiejscowienia nośnika reklamowego,
możemy zacząć mówić o tym, czy umieszczona na nim reklama,może być skuteczna czy nie.
CELUJ TYLKO W SKUTECZNĄ REKLAMĘ - TO KLUCZ DO SUKCESU REKLAMA MUSI PRACOWAĆ DLA CIEBIE
Jak twoją reklamę widzą odbiorcy
Reklama oddziałuje na wszystkich w mniejszym lub większym stopniu.
Często nawet podświadomie buduje markę i prestiż firmy. Nie ma firmy, która nie chciałaby mieć swojego billboardu w ruchliwym miejscu.
Sposobów na przyciągnięcie uwagi widza jest wiele. Liczą się proste i czytelne elementy graficzne, wyraźne podkreślenie tekstem tego CO JEST NAJWAŻNIEJSZE.
Dla przykładu:
Jeśli jest to produkt - nazwa i korzyść jaką niesie produkt. To samo dotyczy usługi.
Jeśli najważniejszy jest dojazd - nazwa firmy i czytelny układ dojazdu.
Jednym słowem liczą się proste, duże i czytelne komunikaty, dla zwrócenia uwagi ozdobione byćmogą wyrazistym zdjęciem przedstawiającym firmę lub branżę.
W reklamie zewnętrznej liczą się tylko kolory. Subtelności graficzne i większa ilość tekstu są właściwe dla reklamy gazetowej lub katalogowej.
ZWYCZAJOWO NIE UMIESZCZA SIĘ REKLAM BUDZĄCYCH SPOŁECZNE KONTROWERSJE